ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大学紀要
  2. 教育研究所
  3. 教育研究
  4. 64号 (2022)

子どもの心の成長に寄与するキャンプ実践

https://doi.org/10.34577/00005108
https://doi.org/10.34577/00005108
ab3ac957-9b34-498d-904f-af01e83e02b8
名前 / ファイル ライセンス アクション
12 子どもの心の成長に寄与するキャンプ実践 (910.9 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-04-13
タイトル
タイトル 子どもの心の成長に寄与するキャンプ実践
言語 ja
タイトル
タイトル Practicing Organized Camp to Promote Psychological Growth in Children
言語 en
キーワード
主題Scheme Other
主題 組織キャンプ
キーワード
主題Scheme Other
主題 グループセラピー
キーワード
主題Scheme Other
主題 心理的成長
キーワード
主題Scheme Other
主題 「自分」を出す
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 organized camp
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 group therapy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 psychological growth
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 emerging “oneself”
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34577/00005108
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 西村 , 馨

× 西村 , 馨

WEKO 8152

ja 西村 , 馨

Search repository
高橋 , 伸

× 高橋 , 伸

WEKO 8153

ja 高橋 , 伸

Search repository
木村 , 能成

× 木村 , 能成

WEKO 8154

ja 木村 , 能成

Search repository
那須 , 里絵

× 那須 , 里絵

WEKO 8155

ja 那須 , 里絵

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 8156
姓名 NISHIMURA , Kaoru
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 8157
姓名 TAKAHASHI, Shin
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 8158
姓名 KIMURA, Yoshinari
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 8159
姓名 NASU, Rie
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究は,組織キャンプがどのように子どもの心の成長に貢献するのかを検討した。組織キャンプの専門家と不適応児のキャンプを実践する臨床心理学者とが共同して,キャンプの成長促進的な特徴を整理し,まとめた。現代において都市化された社会に生きる子どもたちには,人間が自然環境の危険を感知して反応するメカニズムを解発する経験が乏しい。自然の中での共同生活は,それを促進し,日常生活のしがらみから解放され,没入し,「自分を出せる」体験をもたらす。信頼関係の形成を踏まえて「自分を出せる」経験をし,他者と本気でぶつかり合うという成長プロセスは重要である。そのためにキャンプは,社会適応のための有用性の概念から自由である必要がある。スタッフもまた,最大限自分を出し切る中で成長できる。組織キャンプとグループセラピーは本質的な部分を共有しており,今後子どもの成長に新たな視点をもたらすことが期待される。

This study examined how organizational camp contributes to children’s psychological growth. An expert in organized camps and clinical psychologists who practice camps for maladjusted children collaborated to identify and discuss the growth-promoting features of camp. Children living in today’s urbanized society lack the experience to release the built-in mechanism by which humans perceive and cope with danger in natural environment. This is facilitated through living together in nature, free from the constraints of everyday life and absorbed in the camp program. It also provides an “emerging oneself ” experience. The growth process is crucial, where children, based on forming trustful relationships including clashes with others, experience “oneself emerging.” For this reason, camp needs to be free from the concept of usefulness for social adjustment. Staff members can also grow in being themselves to the fullest extent. Organizational camp and group therapy share the same essential foundations and are expected to bring a new perspective to children’s growth.
言語 ja
書誌情報 ja : 教育研究

号 64, p. 117-124, 発行日 2022-03-31
出版者
出版者 国際基督教大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04523318
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 09:48:51.216097
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3