ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大学紀要
  2. 教育研究所
  3. 教育研究
  4. 63号 (2021)

多文化家庭児童・生徒に対する第2言語としての韓国語教育(KSL)カリキュラム支援施策に関する考察

https://doi.org/10.34577/00004794
https://doi.org/10.34577/00004794
c0a54d36-0157-4f77-bc72-0028622754f9
名前 / ファイル ライセンス アクション
多文化家庭児童・生徒に対する第2言語としての韓国語教育(KSL)カリキュラム支援施策に関する考察.pdf 多文化家庭児童・生徒に対する第2言語としての韓国語教育(KSL)カリキュラム支援施策に関する考察 (700.1 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-04-07
タイトル
タイトル 多文化家庭児童・生徒に対する第2言語としての韓国語教育(KSL)カリキュラム支援施策に関する考察
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on the Plan of the Korean as Second Language Education (KSL) Curriculum Support for the Multicultural Family Children
言語 en
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34577/00004794
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 金, 泰勲

× 金, 泰勲

WEKO 7609

ja 金, 泰勲

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 7610
姓名 KIM, TaeHoon
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本稿は韓国における「多文化家庭」の児童・生徒の学習成果の向上と韓国社会に生きるために必要な 韓国語の運用能力を身に着けさせるために設けられた「韓国語教育課程」を中心に取り上げ,韓国政府 による韓国語教育課程やそれらに関する施策を考察したものである。「多文化家庭」の児童・生徒のた めの韓国語支援施策は韓国政府の努力もあり,かなり改善されてはいるが,次のようなことが課題とし て指摘されている。 (a)教師の専門的能力を育成する支援プログラムの構築と運用。 (b)言語としてだ けでなくカリキュラムとしての教育専門家の育成。 (c)「多文化家庭」の生活の質を向上させるために, 児童・生徒だけでなく,保護者に対しても学校教育を受けさせるなど家族に対するリテラシー教育。(d) 人権保護とも関連するが,地域社会における多文化家庭への認識の欠如による,多文化家庭の児童・生 徒が韓国人よりも劣っているとみなす永続的な差別を払拭すること。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This thesis centers on analyzing the problems for the multicultural family children and the support plan and preparing an educational plan to enhance the academic achievement and develop the potential. A systematic educational support for multicultural background learners has been formulated in our society. This paper carefully draws up a plan for improvement of Korean language education with the belief that its purpose is to help multicultural background learners adapt to unfamiliar environment. The measures highlighted here is that (a) developing a teacher training program to support teachers to build up their professional competence; (b) cultivating professional personnel qualified both in teaching Korean and curriculum education; (c) conducting family literacy education programs to involve parents into school education and improve quality of life; (d) Also, because of the lack of recognition in the local community, dispelling the persistent discrimination that makes children and students in “multicultural families” inferior to Koreans is a major issue for promoting human rights protection.
書誌情報 ja : 教育研究

号 63, p. 87-96, 発行日 2021-03-31
出版者
出版者 国際基督教大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04523318
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:56:55.179464
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3