ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大学紀要
  2. 教育研究所
  3. 教育研究
  4. 62号 (2020)

高等教育における社会風土の役割 —反転学習の実証的文献レビュー—

https://doi.org/10.34577/00004655
https://doi.org/10.34577/00004655
3baf070f-93d9-4af7-85ba-24b003511245
名前 / ファイル ライセンス アクション
高等教育における社会風土の役割 高等教育における社会風土の役割 —反転学習の実証的文献レビュー— (512.5 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-05-20
タイトル
タイトル 高等教育における社会風土の役割 —反転学習の実証的文献レビュー—
言語 ja
タイトル
タイトル Flipped Learning in Higher Education: A Critical Review of the Empirical Literature on Social Climate Factors
言語 en
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34577/00004655
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 タン, シアウエン

× タン, シアウエン

WEKO 7274

ja タン, シアウエン

Search repository
笹尾, 敏明

× 笹尾, 敏明

WEKO 7275

ja 笹尾, 敏明

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 高等教育の学習環境における社会風土は個人の発達に重要な側面である。しかし,反転学習が高等教 育の学習環境における社会風土にどのような影響を与えるのかはあまり研究がされていない。反転学習 は,その従来の講義形式の授業をまさに反転させたもので,授業外の時間に生徒自らが授業内容を予習 し,学校の授業の時間ではアクティブラーニングに関わる学習活動を行うものである。反転学習は学習 者中心や協働学習により得られる教育効果のため,高等教育でますます広まってきている。そこで本稿 では,高等教育における,反転学習が社会風土にどのような影響を与えるのか文献レビューを行った。 その結果,反転学習における社会風土は講義形式のような伝統的な教授法における社会風土とは異なる ことが明らかになった。特に , 人間関係の様相は反転学習においてよりポジティブであることが示され ていた。さらに , 反転学習の社会風土がどのように学習者のスキルを促進できるか議論をした。
  The social climate of a learning environment is a crucial aspect of individual development. However, little is known of the social climate of the flipped learning environment. Flipped learning pedagogy inverts a lecture which is traditionally taught in the classroom to self-study format during out-of-class hours, and use the time in the classroom for active learning activities. Flipped learning pedagogy is a growing practice in higher education because of the benefits that may be derived from learner-centered and collaborative learning strategies. A review of the literature was undertaken to investigate the social climate where flipped learning environment is used at the higher education level. This review showed that the social climate varies from that of the traditional lecture environment. Particularly, the relationship dimension was perceived as more positive when flipped learning was used. The review also discussed how the social climate may promote students’ essential skills in a flipped learning environment.
言語 ja
書誌情報 ja : 教育研究

号 62, p. 63-77, 発行日 2020-03-31
出版者
出版者 国際基督教大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04523318
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:55:53.889711
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3