ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大学紀要
  2. 教育研究所
  3. 教育研究
  4. 60号 (2018)

タンザニア連合共和国ザンジバルの教員養成大学におけるICT 導入 - UTAUTモデルによる要因の分析-

https://doi.org/10.34577/00004279
https://doi.org/10.34577/00004279
94485a73-f4c9-45a0-a784-11ef7e2eeaab
名前 / ファイル ライセンス アクション
03.pdf タンザニア連合共和国ザンジバルの教員養成大学におけるICT 導入 - UTAUTモデルによる要因の分析- (962.5 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-04-11
タイトル
タイトル タンザニア連合共和国ザンジバルの教員養成大学におけるICT 導入 - UTAUTモデルによる要因の分析-
言語 ja
タイトル
タイトル Factors Affecting ICT Adoption in Zanzibar, Tanzania Teacher Training Universities: The Unified Theory of Acceptance and Use of Technology
言語 en
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34577/00004279
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 コンボ, アシャ ジュマ

× コンボ, アシャ ジュマ

WEKO 6340

ja コンボ, アシャ ジュマ

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究は,タンザニア連合共和国ザンジバルの教員養成大学において,インストラクターへのICT導入に影響を及ぼす要因を明らかにしようとしたものである。公立大学1 校および私立大学2 校の計3 校でデータを収集し,ICTの導入にあたってインストラクターの行動意図(BI: Behavioral Intention)が Unified Theory of Acceptance and Use of Technology(UTAUT モデル)のどの要因に起因して促進あるいは阻害されたものであるかを検証した。UTAUTモデルにおける要因とは成果期待,努力期待,社会的影響,促進条件である。重回帰分析の結果,教育にICTを導入するインスラクターの行動意図の予測に際しては,どの要因も影響が見られなかった。2 要因の分散分析では,女性の回答者は男性の回答者に比べてより強いBI を有することが認められた。また,教育学部の回答者は自然科学学部の回答者に比べICT導入に対してより強い意図を持つ傾向を示した。インストラクターのICT導入を妨げている共通の課題としては,ICTインフラの不足およびICT訓練のための有能な専門家の不足が挙げられる。
言語 ja
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This article investigated factors affecting ICT adoption of instructors in teacher training universities in Zanzibar, Tanzania. Data were collected from three universities: one public and two private and analyzed to examine which factors from the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology might promote or hinder the instructors’ behavioral intention (BI). All factors: performance expectancy, effort expectancy, social influence and facilitating conditions were important for ICT adoption. Multiple regressions revealed none of the factors were influential in predicting instructors’ behavioral intention to adopt ICT in teaching. Two-way ANOVA discovered that female respondents had a stronger BI than their male counterparts. Respondents from the Department of Education had a stronger intention to adopt ICT than ones from the Department of Natural Sciences. Common challenges hindering the instructors’ ICT adoption included lack of ICT infrastructure and competent experts for ICT training were discovered and documented.
言語 en
書誌情報 ja : 教育研究

号 60, p. 27-42, 発行日 2018-03-31
出版者
出版者 国際基督教大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04523318
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:55:07.137602
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3