ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大学紀要
  2. 教育研究所
  3. 教育研究
  4. 59号 (2017)

医療通訳のブレンディッドラーニング -国内外の実施例より-

https://doi.org/10.34577/00004206
https://doi.org/10.34577/00004206
a642a6e1-31f7-4853-95d4-0f818b2d6ff5
名前 / ファイル ライセンス アクション
17.pdf 医療通訳のブレンディッドラーニング -国内外の実施例より- (944.0 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-04-08
タイトル
タイトル 医療通訳のブレンディッドラーニング -国内外の実施例より-
言語 ja
タイトル
タイトル Blended Learning for Medical Interpreters: Review of the Practices
言語 en
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34577/00004206
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権URI open access
著者 大野, 直子

× 大野, 直子

WEKO 5677

ja 大野, 直子

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 近年e ラーニングと対面型授業を組み合わせたブレンディッドラーニングが注目されてきている。本稿では,医療通訳教育への導入の検討を目的として,国内外のブレンディッドラーニングを用いた授業実践研究の先行研究を調査し,実践例の対象,受講料,主催,教育内容について調査した。さらに先行研究の医療通訳の学習項目を抽出し,ブレンディッドラーニングの適切性を考察した。抽出された先行研究結果より,ブレンディッドラーニングは医療通訳に関しては日本における実践研究としてまとめたものは見当たらなかったが,国内外での実践例が存在した。今後,医療通訳教育に関して,導入したブレンディッドラーニングをより効果的に実践するためには,授業の構成と実践,評価を通じて継続的に検討を行う必要がある。

This paper provides an overview of the healthcare interpreting course design in blended learning and e-learning, by searching courses through a literature review and website search. We presents and discusses target audience, fee, host, contents of expected courses, as exemplified by the healthcare interpreting course offered under the Postgraduate Program in the Universities, and other private sectors. The survey results revealed that the typical healthcare interpreting course in Japan is relatively long, and lectures only were provided as e-learning. Contents of the program and evaluation should be continuously reviewed to provide effective blended learning programs. This paper offers practical suggestions for better blended learning program in healthcare interpreting of the future in Japan and comparisons with other courses the author has reviewed.
言語 ja
書誌情報 ja : 教育研究

号 59, p. 183-188, 発行日 2017-03-31
出版者
出版者 国際基督教大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04523318
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:54:26.984986
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3