WEKO3
アイテム
有意味で活発なオンライン・ディスカッションを促す要因:授業設計要素,教師および学習者要因の観点から
https://doi.org/10.34577/00002324
https://doi.org/10.34577/000023247b0a10d2-c148-4325-a7d5-68064e8653dd
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-05-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 有意味で活発なオンライン・ディスカッションを促す要因:授業設計要素,教師および学習者要因の観点から | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Instructional Design and Teachers and Learners Factors Affecting Active and Meaningful Participation in Online Discussion | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.34577/00002324 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
ピダガン, フェルディナント B.
× ピダガン, フェルディナント B. |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | カリキュラムの中にオンライン・ディスカッションが組み込まれるにしたがって,オンライン・ディ スカッションへの参加が活発で意味のあるものとなるための要因に関心が集まり,その要因を明らかに することが緊急の課題となっている.そこで,本研究では(1)オンライン・ディスカッションにおける, 活発で意味のある参加とはどのようなものか,(2)どのような授業設計要素と教師および学習者要因が オンライン・ディスカッションにおける活発で意味ある参加を促すか,という 2 点を課題として文献調 査を行い,先行研究を展望する.これは,オンライン・ディスカッションおよびオンライン・ラーニン グのための授業設計にあたって,理論的・概念的基礎を提供するものである. |
|||||
言語 | ja | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | As more and more learning institutions include online discussion in their curriculum, it is therefore imperative to understand what constituents an active and meaningful participation in online discussion. In view of this, the study aims to explore the following questions: (1) what is active and meaningful participation in online discussion and (2) what are the instructional design and teachers and students factors that affect active and meaningful participation in online discussion? The study will be based on review of literature and related studies. It aims to provide new knowledge and understanding that could serve as theoretical and conceptual basis in designing instruction for online discussion and consequently for online learning. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 教育研究 号 51, p. 103-113, 発行日 2009-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 国際基督教大学 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04523318 |