ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大学紀要
  2. 教育研究所
  3. 教育研究
  4. 53号 (2011)

大学キャンパスの物理的環境と大学満足感の関連性の検討

https://doi.org/10.34577/00002223
https://doi.org/10.34577/00002223
edd3b996-fb56-4fac-b899-777d0c26e839
名前 / ファイル ライセンス アクション
ES 大学キャンパスの物理的環境と大学満足感の関連性の検討 (8.6 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-04-10
タイトル
タイトル 大学キャンパスの物理的環境と大学満足感の関連性の検討
言語 ja
タイトル
タイトル An Examination of the Relationship Between the Physical Environment of a University Campus and Student Satisfaction with their University Experience
言語 en
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34577/00002223
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 玉井, 航太

× 玉井, 航太

WEKO 3677

ja 玉井, 航太

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究は、大学キャンパスの物理的環境の認知と大学への満足感の関連性を検討するために大学生を対象とする質問紙調査を実施し、137名から回答を得た。質問紙は、12箇所の大学施設に対する12つの形容詞対と学生生活尺度、大学への満足感を測る項目で構成されていた。因子分析の結果、大学施設の環境認知には3つの次元が見出された。次に、「評価」次元のデータに基づいた因子分析の結果、大学施設の認知がさらに3つの因子(象徴的・大学生活・アカデミック)で認知されていることが見出された。そして、大学施設の評価認知と学生生活が大学への満足感に与える影響を検討するために階層的重回帰分析をおこなった。その結果、大学施設の評価認知と学生生活が関連しており、大学への満足感に影響していることが示され、教育環境としての大学の物理的環境の重要性が示唆された。

To examine the relationship between the physical environment of a university campus and student satisfaction with their university experience, this study employed a questionnaire method. A total of 137 university students completed a questionnaire consisting of 12 items to which they responded using a 5-point semantic differential (SD) scale for each of 12 campus facilities. They also completed a student life scale and were asked to respond to a single item indicating their degree of satisfaction with their university experience. Factor analysis of the semantic differential data resulted in the extraction of three major factors (evaluation, activity, potency) related to the cognition of campus facilities. A second factor analysis based on these initial results found 3 sub-factors of cognition of campus facilities (symbolic, university life, academic). To investigate the effects of the cognition of campus facilities evaluation, and student life on satisfaction with university experience, a hierarchical regression analysis was carried out. The results showed a relationship between the cognition of campus facilities evaluation and student life, and their effects on satisfaction with university experience. Overall, the results of this study pointed to the important contribution that the campus physical environment makes to the educational experience of students.
言語 ja
書誌情報 ja : 教育研究

号 53, p. 79-89, 発行日 2011-03-31
出版者
出版者 国際基督教大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04523318
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:51:46.094824
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3