ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大学紀要
  2. 日本語教育プログラム
  3. ICU 日本語教育研究
  4. 6号(2009)

Elementary-Level Japanese L2 Listening Strategies Employed During a Phone Conversation

https://icu.repo.nii.ac.jp/records/145
https://icu.repo.nii.ac.jp/records/145
54dda54c-f6e4-48dc-b70b-acb33e8a26e0
名前 / ファイル ライセンス アクション
6_02-3日本語教育研究_第6号_報告_萩原.pdf Elementary-Level Japanese L2 Listening Strategies Employed During a Phone Conversation (1.1 MB)
license.icon
Item type 報告書 / Research Paper(1)
公開日 2014-01-10
タイトル
タイトル Elementary-Level Japanese L2 Listening Strategies Employed During a Phone Conversation
タイトル
タイトル Elementary-Level Japanese L2 Listening Strategies Employed During a Phone Conversation
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 L2 listening
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 NS-NNS interaction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 uptaking
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 reception strategies
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 repetition
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws
資源タイプ research report
研究代表者 Akiko, Hagiwara

× Akiko, Hagiwara

WEKO 132

Akiko, Hagiwara

Search repository
萩原, 章子

× 萩原, 章子

WEKO 5954

萩原, 章子

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 For elementary level L2 learners, obtaining help form their interlocutors is an important
skill to continue a conversation. The current study focuses on L2 Japanese learners’ strategies
during a phone conversation with a native speaker (NS). One way to account for their struggles
when speaking with NSs is their ineffective use of strategies to elicit information. The most
commonly used strategy is uptaking, an indication of having understood previous utterance.
However, more detailed observation of such a strategy is necessary to better account for L2
learners’ difficulty continuing a conversation with NSs. This study analyzed learners’ successful
and unsuccessful uptaking strategies. The results indicate that anticipating a NS’s utterances was particularly challenging for elementary level learners, and suggest that repetition of
interlocutors’ previous statements may aid elementary level learners in obtaining the information they need.
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:16:51.241938
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3