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アイテム
COVID-19の流行に対する高等教育機関の対応 ―― 12の大学のパブリック・アナウンスメントにみる危機コミュニケーションパターンの分析 ――
https://doi.org/10.34577/00005100
https://doi.org/10.34577/00005100dc0d5b50-28a6-4f72-944c-06f3b27b82a9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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COVID-19の流行に対する高等教育機関の対応 ―― 12の大学のパブリック・アナウンスメントにみる危機コミュニケーションパターンの分析 ―― (1.4 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2022-04-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | COVID-19の流行に対する高等教育機関の対応 ―― 12の大学のパブリック・アナウンスメントにみる危機コミュニケーションパターンの分析 ―― | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Higher Education Institutions’ Responses to the COVID-19 Outbreak: An Analysis of Crisis Communication Patterns in 12 Universities’ Public Announcements | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 高等教育機関 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | COVID-19流行(パンデミック) | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 危機コミュニケーション | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 状況に応じた危機コミュニケーション理論 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | LIWC2015 (linguistic inquiry and word count 2015) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | higher education institutions | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the covid-19 outbreak (pandemic) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | crisis communication | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the situational crisis communication theory (SCCT) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the linguistic inquiry and word count 2015 (LIWC2015) | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.34577/00005100 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
SUMLUT, Roi Sawm
× SUMLUT, Roi Sawm× SAKURAI, Ryota× LEE, Seunghun J. |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 8121 | |||||
姓名 | スムルト , ロイ ソム | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 8122 | |||||
姓名 | 櫻井 , 遼太 | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 8123 | |||||
姓名 | 李 , 勝勲 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | COVID-19流行の状況下で,高等教育機関には効果的な危機コミュニケーションの発展が求められている。状況に応じた危機コミュニケーション理論(SCCT)に基づき,本研究はCOVID-19流行下のアメリカと日本における12の高等教育機関による危機コミュニケーションの実態を調査した。具体的には,各大学のCOVID-19ウェブページで公開されているテキストメッセージを分析し,各大学がいかに苦慮しながら自校の評判を守り,多様な受け手に情報を提供したかを検討した。これらの分析はLinguisticInquiry and Word Count 2015(LIWC 2015)とR(Version 4. 1. 0)を活用して行われた。本研究の結果はCOVID-19流行に対する高等教育機関の対応がSCCT理論(指示的情報,適応的情報,評判の管理)に関連すること示している。 Under the impact of the coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic, higher education institutions have been required to develop effective crisis communication. This study investigates the communication strategies of 12 higher education institutions in the United States and Japan during the COVID-19 pandemic based on the situational crisis communication theory (SCCT). Publicly available messages on each institute’s COVID-19 web page were analyzed and examined in terms of how each institution managed to secure its reputations in the face of the COVID-19 pandemic crisis and offered information to multiple audiences. These analyses were conducted by employing the text analysis program Linguistic Inquiry and Word Count 2015 (LIWC2015) and R (Version 4. 1. 0). The result delineates that higher education institutes’ responses to the COVID-19 pandemic relate to SCCT (instructing information, adjusting information, managing reputation). |
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言語 | ja | |||||
書誌情報 |
ja : 教育研究 号 64, p. 19-35, 発行日 2022-03-31 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 国際基督教大学 | |||||
言語 | ja | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04523318 |