ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大学紀要
  2. 教育研究所
  3. 教育研究
  4. 61号 (2019)

公教育からの脱却 -中国のホームスクーリング家庭の事例-

https://doi.org/10.34577/00004459
https://doi.org/10.34577/00004459
dee49a88-b407-42fb-b98e-1c0d70c9587d
名前 / ファイル ライセンス アクション
07.pdf 公教育からの脱却 -中国のホームスクーリング家庭の事例- (2.9 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-04-03
タイトル
タイトル 公教育からの脱却 -中国のホームスクーリング家庭の事例-
言語 ja
タイトル
タイトル Escaping the Formal Education System: A Case Study of Chinese Homeschooling Families
言語 en
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34577/00004459
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 王, 秋

× 王, 秋

WEKO 6895

ja 王, 秋

Search repository
ランガガー, マーク

× ランガガー, マーク

WEKO 6896

ja ランガガー, マーク

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本論文は,中国西安市においてホームスクーリングの存在理由,およびホームスクーラーが選ぶカリ
キュラムや学習方法の選択基準,動機,かつ子供の社会化を育む保護者の努力やホームスクーリング自
体に対する効果認識を理解するために行われた事例研究に基づき,五組の対象者家族の主要特徴を明ら
かにするための実証調査である。調査の結果,対象者達のホームスクーリング開始のきっかけは,一貫
して公教育制度に対する不快感であることが分かった。公教育のカリキュラムと非公式な学習活動を組
み合わせるのが優勢なカリキュラムアプローチであることや,多様なニーズに応じて,それぞれ独自の
カリキュラム設計を持っていることが明らかとなった。また,親や生徒達が共通にホームスクーリング
の有効性に対する信頼を表明したが,生徒らの学習や遊びを支援する定期的なホームスクーリング集団
等がない故,社会化というのが残る課題の一つであった。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 For this article a case study was conducted of homeschooling to describe the rationale for homeschooling, as well as decision-making regarding curricula and instruction, and the overall perceived effectiveness of homeschooling and socialization efforts in Xi’an, China. This article is based on an empirical study to reveal the main characteristics of the five sample families. Feeling uncomfortable about the formal school education system was the common impetus for commencing homeschooling. Combining informal learning activities with a formal curriculum was the prevailing choice amongst the families. As dictated by various needs, each family had their unique curriculum design. All the parents and students expressed their belief in the effectiveness of homeschooling. Socialization seemed to be a problem for these students, however, because there were no regular homeschooling groups to support their study and play.
言語 en
書誌情報 ja : 教育研究

号 61, p. 65-79, 発行日 2019-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04523318
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:55:15.438121
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3