ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大学紀要
  2. 社会科学研究所
  3. 社会科学ジャーナル
  4. 83号 (2017.3)

哲学教育と大衆教育のあいだ —グラムシにおける教育改革案の再検討—

https://doi.org/10.34577/00004214
https://doi.org/10.34577/00004214
b52f3dc2-c984-40f8-a0fe-d8e3d13b1f97
名前 / ファイル ライセンス アクション
83号論説1千野貴裕.pdf 哲学教育と大衆教育のあいだ —グラムシにおける教育改革案の再検討— (1.1 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-04-13
タイトル
タイトル 哲学教育と大衆教育のあいだ —グラムシにおける教育改革案の再検討—
言語 ja
タイトル
タイトル Between Philosophical Education and Popular Education: Revisiting Gramsci’s Proposed Educational Reform
言語 en
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34577/00004214
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権URI open access
著者 千野, 貴裕

× 千野, 貴裕

WEKO 5686

ja 千野, 貴裕

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper revisits Antonio Gramsci’s proposed educational reform and examines how it tackles low social mobility in Italy. His plan to establish “unitary school” aims to address two problems that prolonged low mobility. One is to deal with the gap of cultural capital between the established elites and masses, as it makes prima facie meritocratic selection unfair, due to the difference of cultural and social resources between both strata. The second problem is that Italian educational institutions did not uphold any means to prevent reproduction of class, without encouraging upward social mobility. Gramsci’s proposed unitary school, first, aims to reduce the influence of cultural capital that students inherit from their family background, through college-style schooling run by governmental funding. Second, it endeavours to fix the separation of philosophical education and popular education, or the underlying division of manual and intellectual types of labour. Thirdly, it provides all students with education of classical languages such as Greek and Latin, in order that they may obtain proper discipline and intellectual ability regardless of their background.
言語 en
書誌情報 ja : 社会科学ジャーナル

号 83, p. 5-23, 発行日 2017-03-31
出版者
出版者 国際基督教大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04542134
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:45:03.111222
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3