ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大学紀要
  2. 社会科学研究所
  3. 社会科学ジャーナル
  4. 78号 (2014.9)

リベラル・アーツ教育としての質的調査教育──国際基督教大学「質的社会学分析」での実践を事例に──

https://doi.org/10.34577/00002575
https://doi.org/10.34577/00002575
bb3d90e4-68d3-4cec-9e84-4825e9829304
名前 / ファイル ライセンス アクション
No78_5中野川口.pdf リベラル・アーツ教育としての質的調査教育―国際基督教大学「質的社会学分析」での実践を事例に―・ (833.5 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-10-10
タイトル
タイトル リベラル・アーツ教育としての質的調査教育──国際基督教大学「質的社会学分析」での実践を事例に──
タイトル
タイトル Social Research Education as Liberal Arts: A Case Study of Educational Experiments in the Course “Qualitative Analysis in Sociology” at International Christian University
言語 en
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34577/00002575
ID登録タイプ JaLC
著者 中野, 佑一

× 中野, 佑一

WEKO 4013

中野, 佑一

Search repository
川口, 遼

× 川口, 遼

WEKO 4014

川口, 遼

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 5740
姓名 Nakano, Yuichi
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 5741
姓名 Kawaguchi, Ryo
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper argues for the possibility of “research-education separated model” in order to achieve better social research education.
In particular, firstly, we look at the current state of social research education under the Social Research Qualification System and confirm that “research-education integrated model” is now dominant in social research training classes. Secondly, we argue that “research-education integrated model” tends to focus mainly on knowledge and skills in social training, not on the sociological imagination, which is essential to sociology and social research. Thirdly, we examine the common ground between the sociological imagination and reflexive thinking about self and society, one of the goals of liberal arts. Fourthly, we deliberate possible ways of class management to enable a course model which separates education from research on the basis of our educational experiments in “Qualitative Analysis in Sociology” at International Christian University. Finally, we analyze the educational effect of this class on the students participating in the class. As a result, we reveal that there are three educational effects which are mutually related: the understanding of research process, the cultivation of social and communicational skills and the realization of sociological imagination.
書誌情報 社会科学ジャーナル
en : The Journal of Social Science

号 78, p. 65-84, 発行日 2014-09-30
出版者
出版者 国際基督教大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0454-2134
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:42:20.382035
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3