ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大学紀要
  2. 教育研究所
  3. 教育研究
  4. 52号 (2010)

2006年インドネシア大地震後のブロックグラント・提案書形式による前期中等教育復興活動の事例研究

https://doi.org/10.34577/00002357
https://doi.org/10.34577/00002357
185d19f7-e7d2-40a8-9307-56a8a03441c8
名前 / ファイル ライセンス アクション
2006年インドネシア大地震後のブロックグラント.pdf 2006年インドネシア大地震後のブロックグラント・提案書形式による前期中等教育復興活動の事例研究 (1.8 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-06-06
タイトル
タイトル 2006年インドネシア大地震後のブロックグラント・提案書形式による前期中等教育復興活動の事例研究
言語 ja
タイトル
タイトル Case Study on Block-grant and Proposal-based Activity Approach in Reconstructing Lower Secondary Education after the Great Indonesian Earthquake of 2006
言語 en
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34577/00002357
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 齊藤, 英介

× 齊藤, 英介

WEKO 3793

ja 齊藤, 英介

Search repository
草彅, 佳奈子

× 草彅, 佳奈子

WEKO 3794

ja 草彅, 佳奈子

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究の目的は,2006年に発生した中部ジャワ大震災の後に実施されたバントゥル緊急支援プログラ
ム(Bantul Emergency Programme, BEP)のインパクト,ならびに課題について議論することにある.BEP
の一環として,参加型計画がブロックグラント事業について行われた.そのため,人々が活動を自主的
に計画し,実施することが推進された.加えて,BEPでは,学校や行政,大学などの諸機関が連携して迅速な活動実施にあたった.さらに,対象地域では教育活動が迅速に復旧され,また地域の関心も回復
し,教員の現職研修などの通常の教育発展のための活動も再開された.
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The objective of this paper is to discuss the impacts and issues of the Bantul Emergency Programme (BEP), implemented in Indonesia after the great earthquake of 2006. As part of the BEP, participatory planning activities were conducted with a block grant. Thus, people could voluntarily design and conduct activities. In addition, under the BEP, schools, administrations and universities collaborated to enable the smooth execution of the programme. Moreover, education in the targeted area has rapidly recovered and local interest has been revived, thus smoothly transiting back to ordinary educational developmental activities such as teacher professional development.
書誌情報 ja : 教育研究

号 52, p. 47-54, 発行日 2010-03-31
出版者
出版者 国際基督教大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04523318
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:51:30.439262
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3