ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大学紀要
  2. 教育研究所
  3. 教育研究
  4. 56号 (2014)

グローバル化と高等教育の実際的課題──入試改革への示唆──

https://doi.org/10.34577/00002244
https://doi.org/10.34577/00002244
bf1e63ca-2b62-4f25-8632-2be56f2febca
名前 / ファイル ライセンス アクション
01 グローバル化と高等教育の実際的課題 -入試改革への示唆- (879.1 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-04-25
タイトル
タイトル グローバル化と高等教育の実際的課題──入試改革への示唆──
言語 ja
タイトル
タイトル Practical Challenges of Globalization and Higher Education: Implications for a University Entrance Exam Reform
言語 en
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34577/00002244
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 西村, 幹子

× 西村, 幹子

WEKO 3698

ja 西村, 幹子

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本稿は,グローバル化の影響を受けて,過去十数年の期間に高等教育機関の国際化にどのような変化がうまれているのか,そしてそれに対応する入試改革とはどのようなものか,について検討することを目的とする。過去10年間に出版された国際ジャーナルにおける高等教育に関する研究成果をレビューした結果,教育内容と対象の国際化と,卓越性の標準化と公正性という2 つのテーマを巡り,複数の課題が抽出された。グローバル化は,高等教育機関に国際性,卓越性,公正性,多様性を同時に求めるという極めて高度な要求を突き付けており,それに対応するためには追加的措置ではなく,既存の教育システムを見直すことが求められる。その上で入試改革に求められるのは,卓越性,国際性とともに公正性と多様性を確保すること,卓越性や優秀性の基準を大学自らが模索すること,入試,カリキュラム,成果,結果のリンクを強化することである。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Since the World Trade Organization (WTO) referred to higher education as a tradable good and service in 2001, the internationalization of higher education has become a major issue and concern in a variety of ways. In response to globalization, higher education is experimenting with various schemes of cross-border mobility and partnership models, four major rankings of universities around the world have emerged, and the International Baccalaureate has received substantial attention as an international model of world-class education. This article aims to investigate how globalization has changed higher education institutions over the past ten years and discuss the implications of possible entrance exam reform. Having reviewed international journal articles published over the past ten years, the author identifies challenges surrounding two themes, namely,the internationalization of educational content and the target and standardization of excellence and its equity.Globalization burdens higher education institutions with great demands, internationality, excellence, equity, and diversity included among them. Responding to these challenges goes far beyond mere countermeasures and will require a fundamental revision of the current education system. The implications of an entrance exam reform at higher education institutions are three-fold: namely, to ensure equity and diversity in addition to excellence and internationality, to seek one’s own standard of excellence and merit, and to strengthen the link among entrance exams, curriculums, outputs, and the outcomes of higher education institutions.
言語 en
書誌情報 ja : 教育研究

号 56, p. 1-11, 発行日 2014-03-31
出版者
出版者 国際基督教大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04523318
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:53:26.659575
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3