@article{oai:icu.repo.nii.ac.jp:00002242, author = {トレフソン, ジェームズ}, issue = {53}, journal = {教育研究}, month = {Mar}, note = {本論文では、カリフォルニア州、アリゾナ州、マサチューセッツ州の学校において英語以外の言語を制限する言語政策がもたらす結果についての最近の研究を分析する。本論文は以下4つの主題からなる。1)制限的な言語政策への異議、2)研究方法とデータ、3)主な研究結果、4)この研究結果が学校における言語政策に対して示唆すること。 This article analyzes recent empirical research on the consequences of language policies that restrict languages other than English in schools in California, Arizona, and Massachusetts. Four main topics are included: the opposition to restrictive language policies; research methodology and data; major findings; and the implications of these findings for language policies in schools.}, pages = {125--132}, title = {アメリカにおける制限的言語政策の実証的研究}, year = {2011} }